vvvvvv

DANMARK BOB & SKELETON

BIGFAN hjalp Danmarks mindste idrætsforbund med at skabe et pressemøde i Idrættens Hus, der flyttede bob- og skeletonsport fra skyggerne til overskrifterne.

Når Danmarks mindste idrætsforbund kalder til pressemøde, skal der mere end almindelig PR til at få journalisterne væk fra fodboldbanerne. Det var udfordringen som Danmark Bob & Skeleton kom til os med - og vi elsker en god underdog-historie!

Udfordringen:

Som Danmarks mindste idrætsforbund kæmper Danmark Bob & Skeleton konstant for medieopmærksomhed i et landskab domineret af større sportsgrene. De havde brug for et pressemøde der kunne få selv de mest sportsmættede journalister til at spidse ører.

Location: Eventet blev afholdt i Idrættens Hus i Brøndby - dansk idræts hovedkvarter og hjemsted for Danmarks Idrætsforbund (DIF). Dette ikoniske bygningskompleks, der årligt danner ramme om tusindvis af møder i dansk idræt, skulle nu forvandles til en scene der kunne gøre en nichesport til dagens hovedhistorie.

Vores løsning:

Vi skabte et pressesetup der fik bobslæden til at glide lige ind i mediernes søgelys:

  • Kreativ sponsorvæg der gav både atleter og sponsorer optimal eksponering
  • Teknisk setup, herunder lys, der sikrede perfekte forhold for både TV og skrivende medier
  • Atmosfære der bragte den olympiske vinterstemning til Brøndby
  • Dagen blev styret af den super dygtige Mette Cornelius

Resultatet:

  • Større pressetilslutning end normalt for forbundet
  • Bedre mediedækning i både trykte og digitale medier
  • Styrket relation til eksisterende sponsorer
  • Øget interesse fra potentielle nye samarbejdspartnere
  • Et forbund der fik vist at selv små sportsgrene kan skabe store overskrifter

Udtalelser

HØRT UDE I BYEN

Se alle udtalelser

Vi havde et rigtig godt samarbejde med Thomas & BIGFAN i forbindelse med planlægning og afvikling af Generationsfestivalen i september 2024. Thomas er venlig og professionel og formåede at få identificeret og løst de opgaver, som vi ikke selv kunne nå i mål med.

Billede af Kristian Dall fra Generationernes Hus
Kristian Dall
Leder af Generationernes Hus

Igennem en 2 års periode fik jeg fornøjelsen sammen med Thomas at udvikle et loyalitets rejsekoncept sammen ned Thomas. Det hele startede over en kop kaffe og endte med at 5-6000 pax købte enten en rejse eller oplevelse igennem konceptet. Thomas har en fantastisk indsigt i hans kunders behov og kønsmønstre. Han formår at præsentere produkterne så de passer ind i det segment han arbejder med. Han anskuer verdenen strategisk og logisk og man kommer hurtigt ind til sagens kerne med Thomas. Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med Thomas og glæder mig til vores veje arbejdsmæssigt mødes igen.

Billede af Mathias Gravesen - Salgsleder Vikingbus
Mathias Melved Gravesen
Salgsleder Vikingbus

Thomas Clausen har samarbejdet med FO-Aarhus igennem en årrække og vi er meget taknemmelige for samarbejdet omkring arrangementer både ude i byen Aarhus og i vores egne lokaler i FO-byen. Desuden har vi haft et fantastisk samarbejde omkring Climate Planet, hvor det lykkedes at skaffe ca. 45.000 deltagere. Thomas' store kvalitet er at han søger samarbejdet og win-win-situationer på en måde så ingen samarbejdspartner føler sig kørt over. Han ser muligheder, hvor ingen andre kan få øje på dem og han sørger for at give tilbage i samarbejdsrelationen. Jeg håber meget at Thomas' og vores veje krydses igen i fremtiden, så vi igen kan få gavn og glæde af hans helt enorme netværk inden for alt event- og oplevelsesorienteret.

Billede af Torben Dreier
Torben Dreier
Skoleleder FO-Aarhus

Er du træt af events tørrere
end mandagens rugbrød?

Vi er lige så vilde med fede events som Karen fra receptionen er med sine kattebilleder!
Hop med på vognen (eller skal vi sige party-bussen?) og lad os skabe noget helt unikt sammen.
Vi lover, det bliver mere mindeværdigt end den gang direktøren prøvede at rappe til julefrokosten!